KLEPETALNICA

NIMAM VOLJE ZA UČENJE 

2. del

Vsi strokovnjaki lahko iščemo razloge v različnih smereh: v šolskem sistemu, v slabi koncentraciji, v razmerah doma, v sposobnostih.
Vendar si učne navade, tako kot vse druge navade, pridobimo lahko samo s ponavljanjem in vztrajnostjo. Fantoma do sedaj ni bilo potrebno veliko učenja, nekako sta se že znašla na račun svojih sposobnosti in samega šolskega sistema, da sta bila uspešna. Zalomilo se vama je proti koncu osnovnošolskega izobraževanja, marsikomu se v srednji šoli ali na začetku študijske poti.
Dr. Zoran Milivojević zelo rad pove, da je za učenje potrebno najprej krepiti sedalno mišico. Najstniki potrebujejo tudi za učenje kondicijo, in sicer fizično in psihično.
Fanta potrebujeta zelo natančen načrt, s postavljenimi cilji.
 Načrt zajema:
  1. Začeti morata z učno snovjo, ki vama je vsaj malo blizu, ali preprosto s snovjo, ki se jo najlažje naučita. Začeti morata po korakih: za začetek 10 minut učenja, naslednji dan pa se minute dodajajo. Ko pravim učenja, mislim učenja, ne gledanja zvezkov ali knjig.
  2. Potrebujeta pomoč pri organizaciji popoldanskega časa, tudi kontrolo časa, porabljenega za računalnik, telefon … Preden starši dajo otroku v roke vse te »aparature«, mora biti jasen domači dogovor, kdaj, za koliko časa in za kakšne namene naj se to uporablja.
  3. Potrebujeta pomoč pri oblikovanju zapiskov in seveda pri tehnikah učenja posameznih učnih vsebin. Preprosto preverita zapiske sošolke/sošolca, in če so vajini neustrezni, morata prepisati, prepisovati, še in še …
Vse tri korake uvajamo in izvajamo postopoma, z veliko mero vztrajnosti in poguma.
Kdo vama lahko pomaga?
Kako lahko straši dosežejo, da učenec krepi »sedalne« mišice?
Učne navade in delovne navade se prepletajo, ritem doma in rituali doma se prepletajo z učnimi navadami.
Kaj želim povedati?
  1. V predšolski dobi so rituali vstajanja in priprave na spanje in ritual pospravljanja igrač osnova delovnih navad. Da ne govorimo o ritualu pogrinjka na mizi, pospravljanja z mize …
  2. V »nižjih razredih« OŠ navajamo otroka na načrtovan dnevni ritem, v katerem je načrtovan prosti čas in obveznosti za šolo.
  3. Naslednja stopnja je urejenost zapiskov. Zapiske si mora urediti učenec sam v popoldanskem času. Pri tej zahtevi morajo biti jasni in vztrajni tudi tvoji starši, in na ta način je izpolnjen prvi pogoj za učenje.
  4. Zapisovanju in delu pri pouku, če tudi je na daljavo, sledijo še obvezne domače naloge in različne tehnike učenja.
Za konec:
Prispevek je nekoliko daljši. Če ti je uspelo prebrati do konca, ti ČESTITAM. Kdaj pa kdaj lahko k branju povabiš tudi svoje starše.
»Lahko si bogat, da se šteti ne dá, z nizi draguljev v zabojih zlatá . A biti ne moreš kot jaz bolj bogat – ker mami mi brala je, dala zaklad«.
 (G. Strickland)
                                                                                                                                      Pedagoginja Majda